Saturday, October 2, 2010

Salam Permulaan..

alhamdulillah dengan izin Pencipta Semesta Alam, penulis berada dalam percobaan kedua dalam rangka menyumbangkan sedikit sumbangan pemikiran kurniaan Tuhan ke dalam arena penulisan blog. walaupun diri ini dihantui oleh blog2 lama  yang penulisannya terhenti beberapa tahun yang lalu,(blog frenster y terhenti kerana peralihan zaman Friendster ke Facebook..hehe) diri ini akan cuba sedaya untuk konsisten menyumbangkan idea demi pembangunan alam & manusia (ayat tak bole blah..).

Syahdan, banyak idea yang bermain2 di fikiran ini untuk dipersembahkan dalam ruangan ini.Dan penulis tidak menjangkakan blog ini akan mencapai hits dan menjadi blog feveret ramai, hanya dalam masa satu malam saja. mungkin menunggu masa bertahun-tahun lamanya untuk improvement. karena maklumlah; penulis memang tak ada bakat untuk bermadah atau mengarang sketsa dan ayat membunga (baca: jiwang). cuma, yang ada pada penulis hanyalah sekeping Hati (yang kini sedang menjalani proses Tarbiyah Ruhiyah) dan seketul Otak (yang semakin meluas dengan Tsaqafah nya)  dan 'sesikat' Jari yang tidak mahu ketinggalan dalam menyumbang kepada agenda 'ISLAH' ummat. tambahan pula,hendaklah pembaca ketahui dan ingat bahawa kita;

tidak perlu tunggu menjadi JK Rowling baru anda mahu menulis tentang kisah hidupmu..
tidak perlu tunggu menjadi Imam Syafie (rahimallahutaala) dulu baru anda mahu mengajak kepada kebaikan..
tidak perlu tunggu menjadi kuat dan 'katang' seperti Sazali Samad baru anda mahu tolong angkat singkirkan batu/ paku/ sampah yang menghalang jalan orang ramai.



yang penting usaha kita untuk menyumbangkan sesuatu dan memberi kepada yang memerlukan. Bak kata sebuah blog yang Hits dan Top "Erti Hidup Pada Memberi".
dan bak kata seorang Murabbi dan Icon Tulabi "mari kita memberi erti hidup ini...sebelum semuanya tiada bererti.."

sekian. sila nantikan entry berikutnya..=)

No comments:

Post a Comment